HTML

Judit blogja

Megosztom élményeimet, azt, ahogy megélem őket, a tapasztalataimat és gondolataimat. Hasznos? Lehet, számodra is..

2008.03.04. 08:53 Juditos

úgy néz ki, mostanában csak más mond okosakat.. Ildikótól!

2008. március 3.

Magyarul, BékaLencsék/my-world, Hétfői lencsék/Monday-Morning

Együttérzés

Apám alkoholista. Anyám depressziós - talán egész életében az volt. De ha rá gondolok szomorúsággal kevert keserűség jut eszembe mindig. Könnyetlen feszület.
Ma már értem miért ilyenek, de ez semmin sem változtat.

Túl éltem a szomorúságukat és dühüket.
De nem csak túléltem – megtanultam használni is, amit tőlük kaptam.
Általuk tanulok együtt érezni ezzel a depressziós és alkoholista világgal – no és persze magammal is, aki mindkét terepet megjártam már. Magamnak is éreznem kellett, a bőrömön megtapasztalnom mindezt ahhoz, hogy együttérzés  követhesse a gyűlöletet és haragot amit irántuk éreztem..

De még mindig nem jön az együttérzés automatikusan. Első a bírálat, majd a közöny és végül emlékeztetnem kell magam, hogy nem az én dühítésemre vagy idegestésem végett viselkednek ők így. És akkor megértem, hogy egyszerűen ez a legjobb alternatíva, a legjobb viselkedési reakció, amivel reagálhatnak ebben a számukra elkeserítő helyzetben. Ők még mindig azt hiszik ilyenkor, hogy mások feladata őket boldoggá tenni, hogy tőlük nem függ semmi, hogy a világ bántja őket és ha jajongnak akkor ’anya’ vagy ’apa’ megoldja majd a bajt. De az általuk áhító megmentő, az a Valaki, akiről ők sem tudják ki az – Kádár-e vagy Isten -  cserben hagyta, magukra hagyta őket akárcsak régen eltemetett szeretteik. És így elmenekülnek messzire a tudat felszíne alá, hogy ne kelljen érezni, ami fáj, és amit tehetetlenül szemlélnének csak. De még csak elmondani sem tudják, ami fáj.

És amikor látom és megértem a kínt amit megélnek – és bár másképpen szemlélem az Életet mint ők – mégis, rájuk mosolygok, remélve, hogy gyógyulnak tőle.

Végül is, ők az én anyám és apám.
Általuk vagyok én.
És így könnyűvé vált az együttérzés.

http://ildiko.allotherplaces.org/?cat=17

Szólj hozzá!

Címkék: depresszió szabadság alkoholizmus felelősség tisztelet gyógyítás együttérzés kitartás


A bejegyzés trackback címe:

https://juditos.blog.hu/api/trackback/id/tr29364636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása